Sommigen zeggen dat we rechtvaardig zijn door ons geloof in de Heer Jezus en gered zijn door genade, als de Heer terugkomt, worden we direct in het koninkrijk van de hemel opgenomen. In de Bijbel zei Paulus: “Want met het hart gelooft men ter rechtvaardigheid en met den mond belijdt men ter zaligheid” (Romeinen 10:10).
Sommigen zeggen ook dat over het binnengaan van het koninkrijk van de hemel we niet volgens de woorden van Paulus kunnen volgen. De Heer Jezus is Christus.
Yu Shunfu gelooft in de religieuze wereld en aanbidt en bewondert dominees en ouderlingen. Ze denkt dat ‘dominees en ouderlingen allen door God in hun ambt zijn gezet, en dat gehoorzaamheid aan dominees en ouderlingen gelijk staat aan gehoorzaamheid aan God,’ dus luistert ze in alle situaties naar haar dominee, zelfs als het gaat om het verwelkomen van de terugkeer van de Heer.
De Heer klopt aan laat zien hoe de Heer in de laatste dagen met Zijn woorden bij onze harten aanklopt, en dat wijze maagden de stem van God kunnen horen en met het Lam kunnen feestvieren.
Op een dag, wanneer zijn dochter terugkeert van haar missiewerk in andere regio’s, trekt ze zijn gezichtspunt, waar hij zich al jarenlang aan vastklampt, in twijfel. Vervolgens ontspint zich een heftige discussie binnen het gezin over de vraag of het bereiken van redding iemand toegang biedt tot het hemelse koninkrijk, welke mensen het hemelse koninkrijk kunnen binnengaan en andere soortgelijke onderwerpen…
Als zijn vrouw zegt dat hij niet oprecht berouw heeft getoond en niet is veranderd, is Zhang Ming’en niet overtuigd, waarna zich een briljante discussie ontspon …. Wat is dat precies, oprecht berouw en oprechte verandering? Bekijk de sketch ‘Heb je echt berouw?’
Om godsdienstige overtuigingen uit te roeien neemt de atheïstische CCP-overheid regelmatig maatregelen om christenen in de gaten te houden, zoals surveilleren en mensen volgen in een poging om ze allemaal te pakken te krijgen. De sketch “Politiegekonkel” gaat over de samenzwering tussen slechte CCP-agenten in vermomming en een hulpagent, een ezel in leeuwenhuid, die gaan surveilleren bij het huis van Zhao Yuzhi om christenen te arresteren die daar bijeenkomen.
Op het moment wordt de vervolging van christenen door de atheïstische CCP-overheid steeds erger. Gelovigen ondervinden steeds meer beperkingen om hun geloof te beoefenen: ze kunnen zelfs geen plek meer vinden om in vrede samen te komen. Liu Xiumin heeft geen andere keus dan in haar koeienstal een bijeenkomst met haar broeders en zusters te houden.
Li Mingdao is een prediker in een huiskerk. Hij gelooft al jaren in de Heer, en heeft altijd het voorbeeld van Paulus nagevolgd: prediken, werken, lijden en een hoge prijs betalen. Hij gelooft dat “zolang je hard werkt en zwoegt, je het koninkrijk zult betreden en gekroond zult worden”. Tijdens een bijeenkomst met zijn collega’s uit broeder Zhang echter twijfels over deze visie. Li Mingdao is niet overtuigd, en na thuiskomst verdiept hij zich in de Bijbel,
Cross talk – Onze voorganger zei… (Nederlandse komedie) Yu Shunfu gelooft in de religieuze wereld en aanbidt en bewondert dominees en ouderlingen. Ze denkt dat ‘dominees en ouderlingen allen door God in hun ambt zijn gezet, en dat gehoorzaamheid aan dominees en ouderlingen gelijk staat aan gehoorzaamheid aan God,’ dus luistert ze in alle situaties naar haar dominee, zelfs als het gaat om het verwelkomen van de wederkomst van Jezus. Maar dankzij een briljante reeks discussies begint Yu...
Chi Shou, een religieuze dominee die al 40 jaar in de Heer gelooft, heeft zich altijd vastgehouden aan de gedachte dat “alle woorden en al het werk van de Heer in de Bijbel staan”, en dat “geloof in de Heer niet van de Bijbel mag afwijken, en dat geloof in de Bijbel hetzelfde is geloven in de Heer”. Toen hij te horen kreeg dat zijn dochter het werk van God in de laatste dagen had aanvaard, bedacht hij samen met zijn vrouw een plan om haar daarvan af te brengen.